A Meta bejelentése alapján tájékoztatunk, hogy a Facebook és/vagy Instagram Bolt funkció 2023. augusztus 10-én megszűnik a magyarországi üzleti Facebook és Instagram oldalak esetében. A változtatás alapja, hogy a Meta azokban a régiókban ahol nincs, vagy a közeljövőben nem tervez a boltokhoz kapcsolódó fizetési megoldást bevezetni, nem tartja fenn tovább a Bolt funkciót.
Ez azt is jelenti, hogy nem lehet majd terméktageket elhelyezni a posztokban, reel-ekben és sztorikban sem, illetve nem lehet majd létrehozni az ezeken a szabályokon alapuló hasonmás célközönséget sem.
Érdemes lehet mégis megtartani a Shoprenter termékfeedeket!
Bár a termék címkéktől a posztokban, illetve a Bolt megjelenítéstől elesnek a hazai webáruházak, a katalógus hirdetéseket ezek a változások nem érintik. Továbbra is működni fognak az ilyen hirdetési kampányok, például az Advantage+ Shopping kampányok, valamint azok a hirdetések az Instagramon, amikben termék van megjelölve, továbbra is használhatók lesznek.
Úgy látjuk, hogy ez, a fentebb leírtak miatt a Shoprenterben elérhető specifikus termékfeedjeink működését nem érinti, ahhoz kapcsolódóan változtatást a webshop motor működésében nem tervezünk. Mindamellett érdemes lehet ellenőriznünk a Bolt földrajzi helyét, hogy ne érjen bennünket meglepetés 2023. augusztus 10-én.
Hogyan határozzák meg a Bolt helyét?
Az adott Bolt helyét a hozzárendelt kereskedelmi fiók helye alapján határozzák meg. A kereskedelmi fiók helyét a fiókot létrehozó felhasználó helye határozza meg (ha 2023. április 1. után hozta létre), vagy a kereskedelmi fiókhoz társított eszközök, például egy Instagram-profil vagy Facebook-oldal (ha 2023 április 1-nél korábban hozták létre).
Az EU 11 országa esetén továbbra is elérhető lesz a funkció, melyről itt olvashatsz részletesen: https://www.facebook.com/business/help/953630345801994
Tipp: Érdemes lehet megvizsgálni, hogy a Shoprenterben elérhető további termékfeedek közül, például TikTok, Google Shopping esetleg Árukereső, melyek azok, amelyekkel meglévő célközönségedet vagy új vásárlókat érhetsz el, ha beállítod. Részletesen a Shoprenterben elérhető termékfeedekről a Shoprenter Akadémia ide vonatkozó bejegyzéséből tájékozódhatsz.
Beállítás: Nem szükséges semmilyen beállítást elvégezni sem a Shoprenterben sem a Facebook/Instagram fiókokban. A Meta egyszerűen lekapcsolja majd ezeket a funkciókat augusztus 10-e után.
Elérhető: Minden Silver, Gold, Platinum és Shoprenter Partnerbolt csomagban.