Elkészítettük a Facebook (Meta) Conversions API kapcsolatot a webáruház és a Facebook között. Azért volt szükség a fejlesztésre, mert a cookie alapú pixel mérést egyre több böngésző kezdi el tiltani, továbbá a különböző Adblock böngésző kiegészítők is nehezítik a pontos mérést.
A Conversions API bekapcsolásával nem csak hatékonyabbá váltak az eddigi események mérései, de új eseményeket is fejlesztettünk, így összesen 7 esemény kerül átadásra:
PageView → Termékoldal megtekintés
Search → Keresés
CompleteRegistration → Hírlevél feliratkozás
AddToCart → Kosárba rakás
InitiateCheckout → Pénztár folyamat megkezdés
AddPaymentInfo → Fizetési adatok megadása
Purchase → Rendelés leadása
A Facebook azt javasolja, hogy az API bekapcsolásával a Pixeles mérést ne szüntessék meg a webáruház tulajdonosok. Amennyiben ugyan az az esemény beküldésre kerül Pixel és API-n keresztül is, akkor a Facebook az egyik eseményt semmisnek veszi.
A beállításról bővebben a Shoprenter Akadémián vagy ebben a bejegyezésben olvashatsz.
A fejlesztés Silver, Gold és Platinum csomagban érhető el, valamint Partnerbolt Standard és Premium csomagokban.
Beállítani a Beállítások → SEO és Analitika beállítások → Facebook Conversions API menüpontban van lehetőség.